reede, 12. juuli 2013

Sidur ja siduritrummel

Sidurielement


Algne plaan oli kasutada Rotaxi originaalsidurit kuid ilmnes, et siduri töösuund on meil vastupidi. Iseenesest rotaxi sidur on väga lihtsa konstruktsiooniga. Ja sealt tuligi idee kasutada sama tehnoloogiat uue sidurielemendi tegemiseks.

Rotaxi originaalsidur
Vastupidise töösuunaga sidur

Siduritrummel

Esimese lahendusena sai treitud trummel ning väike hammasratas ning TIG keevitamise teel liidetud. Tulemus oli küllalt hea kuid keevitus rikkus natuke laagrialust pinda ning tekkis trumli tööpinnal radiaalviskumine. Radiaalviskumine sai parandatud ületreimisega kuid tulemus suurepärane ei olnud.

Järgmise lahenduse aluseks sai võetud Capto tööriista kinnitus, mis on kujult kolmnurkne selliselt, et iga pind on raadiusega vt pilti siduritrummel ja hammasratta toorik.
Et oleks tagatud piisav varutegur ühendusele sai ka siin teostatud fem analüüs. Algandmeteks sai võetud maksimaalne võimsus ehk siis 30 kW, pöörded 10000 rpm > sealt max pöördemoment. Tõsi kahetaktilise mootori puhul me ei saa rääkida konstantsest pöördemomendist kuna muutub see ühe täispöörde jooksul märkimisväärselt, kuid kuna sellist informatsiooni ei olnud kuskil saada tegime mis tavaliselt suurendasime varutegurit ja katsetame :).
Üleval olevalt pildilt on näha, et sisepinged on max 299 MPa. Osa sellest on kindlasti pingekontsentraatorite olemasolust tingitud, kuid savist seda hammasratast teha ei saa. 

Siduritrummel ja hammasratta toorik


Lisaks tuli loobuda nõellaagrist siduritrumli laagerdusel ja asendada see Rotaxi originaal puksiga.
Trumlisse sai töödeldus ava 0.003 väiksem, mistõttu tekkiv väike pingist tagab korraliku "ühenduse". Fikseerimiseks kasutasime tavalist lukustusrõngast. 
Viimane lahendus andis küll palju parema tulemuse kuid tegemist küllalt kalli ja aeganõudva lahendusega. Hetkel veel viimast lahendust pole katsetanud.


0 kommentaari:

Postita kommentaar

©Aero-R Paramotor prototype 2013. Toetab Blogger.

Translate

Otsing

Jälgijad