laupäev, 6. juuli 2013

Karter

Karteri valmistamine hakkas pihta sellega, et mõõdistasime sisse Rotaxi originaalkarteri mõlemad pooled. Mõõdistamisel kasutasime lisaks tavalisele joonlauale ja nihikule ka FaroGage 3D mõõtemasinat. Faroga annab kergelt mõõdistada erinevaid elemente erinavatel tasapindadel ning saadud tulemusi on kerge kanda CAD süsteemi.

Lõpuks võttis kuju karteri sisemine pind mis sai CAD´is lõplikult välja joonestatud. Loodud pinnale oli juba lihtne projekteerida juurde kõik vajalik nagu sidurikoda ja reduktor.

Koos projekteerimisega sai pidevalt hoitud silm peal ka karteri tugevusel. Ehk siis piisava tugevusvaru tagamine oli ülesandeks. FEM analüüsiga sai algeselt kontrollitud eelkõige staatilisi koormuseid nagu propelleri tõukejõust tulenev jõud reduktori korpusele.

Karteri valmistamisel sai otsustatud tükktooriku kasuks mis tähendas, et tuleb kõvasti freesimistööd teha. Alumisel pildil on näha nelja karteri toorikut millest enamus materjali freesitakse ära. Materjaliks sai valitud Alumec mida on hea töödelda ja tal on suurepärased tugevusomadused kuid ka vastav hind. Tulevikus võiks kasutada AL 6082-T6.
Esimesena sai valmistatud reduktori kaas, seda seeläbi, et on kõige väiksem ning sellele järgnesid juba karteripooled.



Karteri ja reduktori proovikoostamine.


0 kommentaari:

Postita kommentaar

©Aero-R Paramotor prototype 2013. Toetab Blogger.

Translate

Otsing

Jälgijad